کتاب کامل آموزش برنامه نویسی سه بعدی OPENGL

با استفاده از زبان دلفی

 آموزش opengl با دلفی

 

در این کتاب می خوانید :

» فصل اول : مقدمه و معرفی

مقدمه - مقایسه ای بین opengl  و direct-x توسط سرپرست تیم برنامه نویسی بازی های doom و quake - سخنی با خواننده - آخر و عاقبت برنامه نویسی opengl

» فصل دوم : برپایی پنجره مخصوص opengl

مفاهیم اولیه برنامه نویسی opengl - آغاز به کار با opengl - آشنایی با دستور زبان opengl - توضیح در مورد نوع های عددی opengl  - برنامه مربوط به این فصل

» فصل سوم :  مرجع توابع مرتبط سازنده opengl و ویندوز

مرجع windows gl - wgl مرجع توابع فرمت نقطه ای و پلات ها - ایجاد واحد spf

» فصل چهارم : ترسیم اشکال اولیه دو بعدی : نقاط ، خطوط و چند ضلعی ها

مقدمه - سیستم مختصات در opengl - تبدیلات در opengl - توابع دیگر ترسیم اشکال اولیه در opengl - اولین برنامه فصل - دومین برنامه فصل - نحوه بررسی خطاها در opengl

» فصل پنجم : اختلاط رنگ ها و دوران

مقدمه - توابع مورد استفاده - برنامه فصل

» فصل ششم : اشیاء سه بعدی

» فصل هفتم : نور پردازی ، مواد و دوربین ها

نور در opengl - مروری بر توابع بخش نور پردازی - دو برنامه برای بخش دوربین ها و نورپردازی

» فصل هشتم : نگاشت بافت ها - texture mapping

» فصل نهم : لیست های نمایشی ( ایجاد و اجرا و فلسفه لیست های نمایشی - توابع مورد استفاده - برنامه فصل  )

» فصل دهم : سطوح و اشکال درجه دوم ( Quadratics ) - اشیاء درجه دوم

» فصل یازدهم : ایجاد کتابخانه اشیاء - ایجاد کتابخانه glo

» فصل دوازدهم : منحنی ها و رویه های بزییر ( bezier )

» فصل سیزدم : بارگزاری چند قالب بندی سه بعدی - بررسی فرمت RAW - بررسی فرمت GEM

» فصل چهاردهم : بکارگیری قلم های بیت مپی

محدودیت های نمایش متن در opengl -  الگوریتم نمایش متن 2 بعدی opengl

» فصل پانزدهم : نمایش متن توسط قلم های سه بعدی

» فصل شانزدهم : افزودن مه به صحنه - الگوریتم نمایش مه در opengl

» فصل هفدهم : انتخاب اشیاء - الگوریتم انتخاب اشیاء

» فصل هجدهم : فارسی سازی opengl

 بیت مپ ها و فونت ها رستر raster  - نمایش فونت ها توسط لیست های نمایشی ...

» فصل نوزدهم : نگاشت محیط  - واحد textures

» فصل بیستم : Nurbs - امکانات نوربز

» فصل بیست و یکم : انعکاس و مفروش سازی

الگوریتم شبیه سازی انعکاس - مفروش سازی tesselation چند ضلعی - الگوریتم استفاده از امکانات مفروش سازی چند ضلعی - چند مثال در زمینه کاربرد آزمون استنسیل

» فصل بیست و دوم : ایجاد برنامه های افزودنی سه بعدی برای winamp

» فصل بیست و سوم : خلق سایه - طریقه ایجاد سایه

» فصل بیست و چهارم : ذخیره کردن تصاویر در فایل و تبدیل آنها به AVI

دو روش مطمئن برای ذخیره سازی تصاویر opengl - تبدیل تصاویر ذخیره شده به یک فایل ویدیویی استاندارد ویندوز avi - نحوه تبدیل فایل های bmp به avi -

» فصل بیست و پنجم : تشخیص تصادم

تشخیص تصادم با یک صفحه - با یک کره - تشخیص تصادم با یک استوانه - تشخیص تصادم با یک مخروط - تسخیص تصادف با بیضی گون ... سهمی گون ... مثلث ... سطح دوار ... هلالی ...

» فصل بیست و ششم : موارد تکمیلی نگاشت بافت ها و شفافیت

» فصل بیست و هفتم : استفاده از امکانات ویژه کارت های گرافیکی سه بعدی

طریقه نام گذاری extensions در opengl - توضیحات بعضی از extensions بکار گرفته  شده در opengl - مقایسه توانایی های چند کارت گرافیکی متداول در ایران - لیست کامل از انواع اکستنشنز ها

» فصل بیست و هشتم : طرز استفاده از opengl در c++ builder و  vc ++ studio - اسمبلی

استفاده از opengl در زبان اسمبلی 32 بیتی

» فصل بیست و نهم : بکارگیری opengl در ویژوال بیسیک 6


قیمت این کتاب : ۵۰۰۰ تومان     ( دانلود فهرست این کتاب)

قیمت سورس های برنامه همین کتاب ( به زبان دلفی ) : ۳۰۰۰ تومان

نکته :   برای سفارش کتاب یا سورس های همین کتاب ( یا هردو  ) با این شماره

 ( ۰۹۱۴۸۴۸۴۹۱۲ -  قره داغی  )  تماس حاصل فرمایید . . . یا در قسمت نظرات پیغام بگزارید .


برنامه اپن جی ال    fvkhli k,ds opengl

 

برنامه نویسی opengl    خرید برنامه های آماده opengl