برنامه نویسی سه بعدی opengl با استفاده از دلفی
کتاب کامل آموزش برنامه نویسی سه بعدی OPENGL

در این کتاب می خوانید :
» فصل اول : مقدمه و معرفی
مقدمه - مقایسه ای بین opengl و direct-x توسط سرپرست تیم برنامه نویسی بازی های doom و quake - سخنی با خواننده - آخر و عاقبت برنامه نویسی opengl
» فصل دوم : برپایی پنجره مخصوص opengl
مفاهیم اولیه برنامه نویسی opengl - آغاز به کار با opengl - آشنایی با دستور زبان opengl - توضیح در مورد نوع های عددی opengl - برنامه مربوط به این فصل
» فصل سوم : مرجع توابع مرتبط سازنده opengl و ویندوز
مرجع windows gl - wgl مرجع توابع فرمت نقطه ای و پلات ها - ایجاد واحد spf
» فصل چهارم : ترسیم اشکال اولیه دو بعدی : نقاط ، خطوط و چند ضلعی ها
مقدمه - سیستم مختصات در opengl - تبدیلات در opengl - توابع دیگر ترسیم اشکال اولیه در opengl - اولین برنامه فصل - دومین برنامه فصل - نحوه بررسی خطاها در opengl
» فصل پنجم : اختلاط رنگ ها و دوران
مقدمه - توابع مورد استفاده - برنامه فصل
» فصل ششم : اشیاء سه بعدی
» فصل هفتم : نور پردازی ، مواد و دوربین ها
نور در opengl - مروری بر توابع بخش نور پردازی - دو برنامه برای بخش دوربین ها و نورپردازی
» فصل هشتم : نگاشت بافت ها - texture mapping
» فصل نهم : لیست های نمایشی ( ایجاد و اجرا و فلسفه لیست های نمایشی - توابع مورد استفاده - برنامه فصل )
» فصل دهم : سطوح و اشکال درجه دوم ( Quadratics ) - اشیاء درجه دوم
» فصل یازدهم : ایجاد کتابخانه اشیاء - ایجاد کتابخانه glo
» فصل دوازدهم : منحنی ها و رویه های بزییر ( bezier )
» فصل سیزدم : بارگزاری چند قالب بندی سه بعدی - بررسی فرمت RAW - بررسی فرمت GEM
» فصل چهاردهم : بکارگیری قلم های بیت مپی
محدودیت های نمایش متن در opengl - الگوریتم نمایش متن 2 بعدی opengl
» فصل پانزدهم : نمایش متن توسط قلم های سه بعدی
» فصل شانزدهم : افزودن مه به صحنه - الگوریتم نمایش مه در opengl
» فصل هفدهم : انتخاب اشیاء - الگوریتم انتخاب اشیاء
» فصل هجدهم : فارسی سازی opengl
بیت مپ ها و فونت ها رستر raster - نمایش فونت ها توسط لیست های نمایشی ...
» فصل نوزدهم : نگاشت محیط - واحد textures
» فصل بیستم : Nurbs - امکانات نوربز
» فصل بیست و یکم : انعکاس و مفروش سازی
الگوریتم شبیه سازی انعکاس - مفروش سازی tesselation چند ضلعی - الگوریتم استفاده از امکانات مفروش سازی چند ضلعی - چند مثال در زمینه کاربرد آزمون استنسیل
» فصل بیست و دوم : ایجاد برنامه های افزودنی سه بعدی برای winamp
» فصل بیست و سوم : خلق سایه - طریقه ایجاد سایه
» فصل بیست و چهارم : ذخیره کردن تصاویر در فایل و تبدیل آنها به AVI
دو روش مطمئن برای ذخیره سازی تصاویر opengl - تبدیل تصاویر ذخیره شده به یک فایل ویدیویی استاندارد ویندوز avi - نحوه تبدیل فایل های bmp به avi -
» فصل بیست و پنجم : تشخیص تصادم
تشخیص تصادم با یک صفحه - با یک کره - تشخیص تصادم با یک استوانه - تشخیص تصادم با یک مخروط - تسخیص تصادف با بیضی گون ... سهمی گون ... مثلث ... سطح دوار ... هلالی ...
» فصل بیست و ششم : موارد تکمیلی نگاشت بافت ها و شفافیت
» فصل بیست و هفتم : استفاده از امکانات ویژه کارت های گرافیکی سه بعدی
طریقه نام گذاری extensions در opengl - توضیحات بعضی از extensions بکار گرفته شده در opengl - مقایسه توانایی های چند کارت گرافیکی متداول در ایران - لیست کامل از انواع اکستنشنز ها
» فصل بیست و هشتم : طرز استفاده از opengl در c++ builder و vc ++ studio - اسمبلی
استفاده از opengl در زبان اسمبلی 32 بیتی
» فصل بیست و نهم : بکارگیری opengl در ویژوال بیسیک 6
قیمت این کتاب : ۵۰۰۰ تومان ( دانلود فهرست این کتاب)
قیمت سورس های برنامه همین کتاب ( به زبان دلفی ) : ۳۰۰۰ تومان
نکته : برای سفارش کتاب یا سورس های همین کتاب ( یا هردو ) با این شماره
( ۰۹۱۴۸۴۸۴۹۱۲ - قره داغی ) تماس حاصل فرمایید . . . یا در قسمت نظرات پیغام بگزارید .
دانلود و سفارش خرید برنامه های کامپیوتری به زبان های اسمبلی assembely - سی پلاس پلاس ++C - برنامه نویسی تحت وب ASP.net - گرافیک کامپیوتری و پروژه های دانشجویی آماده تحویل سایر رشته های دانشگاهی ، راهنما و آموزش اجرای opengl در Visual Studio 2005